Mi jellemző ezekre az oldalakra?
A tematikus közösségi oldalak egy adott csoportot megcélzó weboldalak. Ezeken az oldalakon nagy szerepet kapnak a felhasználói vélemények, amelyeket fórumokon, hozzászólásokban tudnak kifejteni. Ilyen tematikus könyves oldal például a Moly. Közösségi oldalak közé tartozik például a Facebook vagy a Twitter.
Hogyan alkalmazhatjuk ezeket az oktatásban?
Ezeknek a közösségi oldalaknak az iskolában is hasznát vehetjük. Az irodalom óra kapcsán nagyon hasznosnak bizonyulnak a könyves oldalak, mint például a Rukkola vagy a fentebb már említett Moly. Az előbbi használatával könnyen hozzájuthatnak a diákok az egyes olvasmányokhoz, cserélgethetik a könyveiket, ami jó móka is lehet. A Molyon tájékozódhatnak a diákok egyes könyvek tartalmáról, illetve arról, milyen kiadásokban jelent meg és hol lehet megszerezni az adott könyvet.
Feladatként feladhatjuk a tanulóknak azt, hogy egy-egy olvasmányukról írjanak véleményt, kritikát az oldalra. Ez a szövegalkotási készségüket is fejleszti, továbbá megtanítja őket arra, hogy az internetes felületen is választékos szóhasználatot, kidolgozott megfogalmazást használjanak.
A Facebook-ot a diákokkal való kapcsolattartás mellett számos más dologra is alkalmazhatjuk tanárként. Létrehozhatunk például olyan csoportot, ahol kifejezetten az olvasmányélményeket tudják egymással megosztani a tanulók. De például ajánlhatunk nekik olyan irodalmi vagy nyelvészeti témákkal foglalkozó Facebook oldalakat, amelyek ha követnek, folyamatosan informálódni tudnak egy adott témáról, eseményről stb.
Ez csak egy rövid ötletelés volt a közösségi oldalak oktatásban való hasznosságáról, ezen felül még számos más lehetőséget rejtenek magukban ezek a weboldalak.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése