május 08, 2016

Közösségi és tematikus közösségi oldalak az oktatásban

Mi jellemző ezekre az oldalakra?


A tematikus közösségi oldalak egy adott csoportot megcélzó weboldalak. Ezeken az oldalakon nagy szerepet kapnak a felhasználói vélemények, amelyeket fórumokon, hozzászólásokban tudnak kifejteni. Ilyen tematikus könyves oldal például a Moly. Közösségi oldalak közé tartozik például a Facebook vagy a Twitter.

Hogyan alkalmazhatjuk ezeket az oktatásban?


Ezeknek a közösségi oldalaknak az iskolában is hasznát vehetjük. Az irodalom óra kapcsán nagyon hasznosnak bizonyulnak a könyves oldalak, mint például a Rukkola vagy a fentebb már említett Moly. Az előbbi használatával könnyen hozzájuthatnak a diákok az egyes olvasmányokhoz, cserélgethetik a könyveiket, ami jó móka is lehet. A Molyon tájékozódhatnak a diákok egyes könyvek tartalmáról, illetve arról, milyen kiadásokban jelent meg és hol lehet megszerezni az adott könyvet. 
Feladatként feladhatjuk a tanulóknak azt, hogy egy-egy olvasmányukról írjanak véleményt, kritikát az oldalra. Ez a szövegalkotási készségüket is fejleszti, továbbá megtanítja őket arra, hogy az internetes felületen is választékos szóhasználatot, kidolgozott megfogalmazást használjanak.

A Facebook-ot a diákokkal való kapcsolattartás mellett számos más dologra is alkalmazhatjuk tanárként. Létrehozhatunk például olyan csoportot, ahol kifejezetten az olvasmányélményeket tudják egymással megosztani a tanulók. De például ajánlhatunk nekik olyan irodalmi vagy nyelvészeti témákkal foglalkozó Facebook oldalakat, amelyek ha követnek, folyamatosan informálódni tudnak egy adott témáról, eseményről stb.

Ez csak egy rövid ötletelés volt a közösségi oldalak oktatásban való hasznosságáról, ezen felül még számos más lehetőséget rejtenek magukban ezek a weboldalak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése